Deilige Danmark

 Klara har gledet seg i ukesvis. I denne boken fra Tante Ellen tegnet hun ned "Hvordan ser du ut når du er turist".
 Vi leste HC Andersen, "Den lille Havfruen"
 Endelig på vei- Første stopp hos A4 på den vidunderlige sørlands hytta...

Andreas far bygde den for for hånd...stein på stein i ei røys. Jeg elsker stemningen her. Det gjør Annlaug også tror jeg...
 Han er jo arkitekt, og den er bare vakker...

 Anna imponerte som krabbefisker...

DANMARK
 Vel framme, en tur til Grenen for å hente farmor. Hun var der allerede på besøk hos noen venner...

 Det danske folk...

 Det nærmeste vi kom bading... Været var ikke bedre på andre siden av Kattegatt... Skulle vi reist til Sverige istedet?
 Sukkerspinn for første gang i LEGOLAND!!! Vi holdt ut der inne i nesten 10 timer. Det var helt enkelt vått og flott....
 Frans i duell med Kong Gorm?
 ...og i duell med meg.
 Mor&Sønn var store nok til å prøve samtlige berg-og dal-baner...
 Klara foretrakk hestekarusellen. Den samme som jeg prøvde sist jeg var der, sånn 30 år siden...




 Vi hadde bare regntøy, og hold oss heller inne under de kraftige bygene...
 Denne jenta kan posere!

 Vi fikk en liteb tur til Sverige, men det regnet der også, midtsommerfesten til tross...
Sorte Regnjakke & Rosa Fjær....


 Her likte Farmor seg godt. Et riktigt eventyrslott. På loftet lå en dukke under mønet, -sagnet sier at om noen skulle fjerne den, ville huset rase sammen på selveste Julenatten...
 Fine folk som tegnet ekornet fremfor å skyte det ned med piler...Eller bommet de? Var det kanskje den samme?




 Dette utrolige Dukke-slottet tok 15 år å samle sammen. Klara, som ingen kan målbinde, mente hun hadde sett et minst like fint før... Hvor kommer denne lille jenta mi egentlig fra?;-)
 Jeg sov forresten som en løvinne på Kro etter Kro...
 Nytt av året fra løveparken...

 I parken omkring var det flere labyrinter...

 Bi-voks former på slottsloftet. Hva kan man ikke bruke av bi-produkter? Sikret meg litt dronninggele fra helsekosten til huden....

 søskenkjærlighet..


 Jeg fortalte Frans og Klara at de som skriver navnene sine i barken på et tre vil være kjærester for alltid.


 Frans i Piet Heins Labyrinth...
I staudehagen før vi desverre måtte forlate Egeskov og legge i vei til Aarhus...
Takk for tipset, kjære Jeanne!

Ingen kommentarer:

Free Hit Counter