Illusjonisten og edderkoppen

I vår familie er nå 4 av 6 mulige syke. Gøsta blir aldri syk. Om noen skulle tro at jeg drikker te og leser bøker hele dagen i ro og mak, så er jo illusjonen som en blog skaper perfekt. Her følger et lite utdrag fra middagsbordet, for å sette det hele i et mer realistisk lys. Frans så på TV (7. timen i dag...), Klara lå rak ut med feber, og jeg presset i Njål lettsaltet uer med brokkoli og ravioli(?!? hvor tar jeg det fra?) (Det smakte ikke noe særlig etter all den hvitløken min mor har sagt jeg må spise for å holde meg frisk...)

N: Eg har så vondt i håve, eg e heilt ferige..

G: Er dette slutten?

N: Ja, eg har gjort mitt- eg e over the topp, - vi har jo fire ungar!!

G: Er det nå jeg skal spise deg?

N: ha ha...

G: Hvorfor gjør de egentlig det, edderkopphunnene?

N: Meine du det e bedre å la maen jobba seg i hel?

G:... hva er egentlig vitsen med edderkopper?

N: Herregud... vi e vel ikke på Nachspiel heller?

(og der ble  heldigvis samtalen, som kunne endt litt vondt, avbrutt av barneskrik og nå går jeg snart på nattevakt med mitt døgnåpne melketilbud. Vi har edderkopper nok i huset om det er noe mer jeg trenger å  vite....)

1 kommentar:

synnøvemo/news sa...

he he dere er fine! Njål må lese mer krishnamurti virker det som!

:-)

Free Hit Counter