Trær, og så stein..

Jeg elsker trær. De er som gamle kloke tause vitner til det lille menneskelivet. Men etter, eller gjerne ved siden av,(en rangering er igrunn uvesentlig), elsker jeg stein!
Vi er så heldige å bo i et spektakulært steinlandskap. Det har historisk blitt beskrevet som et av verdens mest uhyggelige og uframkommelige steinområder; "et landskap skapt i guds vrede"....
Men jeg elsker de mytiske skulpturelle formene denne ukuelige anotorsitten skaper. 100 millioner gammel magma som har holdt seg gjennom istider, og utskrapinger av grunnfjellet.
Den er næringsfattig, og lite villig til å forvitre. Men for meg er den full av hemmelige historier om gamle troll og fabeldyr.
På en steinstrand kom vi over denne koselige hyllen. Jeg må gjøre meg klar til amming av to små, og synes den passet så fint i dag.

Ingen kommentarer:

Free Hit Counter